• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Auto width resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
[+++]
Home arrow Nieuws uit Erpe-Mere arrow Huis quasi onbewoonbaar door lek in mazoutkachel

Voor artikels over Erpe-Mere en Lede verwijzen we u voortaan graag door naar HLN.be

Huis quasi onbewoonbaar door lek in mazoutkachel
maandag 22 oktober 2018
Huis quasi onbewoonbaar door lek in mazoutkachelMere - In de Ommegangstraat vlakbij basisschool De Grasspriet in Mere liep een huis zondagochtend hevige rook- en roetschade op. Oorzaak was een lek in de mazoutkachel waardoor de olie onder het vuur liep en daar vuur vatte.

Een buurman die op terugweg van de bakker de rook in het huis opmerkte, alarmeerde de brandweer. Een ziekenwagen en verschillende brandweerwagens uit Aalst en Lede spoedden zich naar Mere. “De brandschade bleef uiteindelijk heel erg beperkt doordat onze ambulanciers die als eerste ter plaatse waren het vuur meteen konden doven met een poederblusser”, vertelt luitenant Peter Dreelinck van de brandweerzone Zuid-Oost. De korte maar hevige brand veroorzaakte wel heel wat roet- en rookschade. “We hebben de woning geventileerd, maar het neergeslagen roet zal nog aardig wat opruimwerk vragen.” De bewoonster raakte niet gewond. Ze werd in eerste instantie opgevangen door haar buren en nadien door haar kinderen.

 
< Vorige   Volgende >