• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Auto width resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
[+++]
Home arrow Nieuws uit Lede arrow Koppel wacht al zes dagen op bagage na panne op luchthaven
Koppel wacht al zes dagen op bagage na panne op luchthaven
vrijdag 13 juli 2018
Koppel wacht al zes dagen op bagage na panne op luchthavenSmetlede - De vliegvakantie naar Egypte van Jolien De Pril (25) en Kevin Van Den Bossche (26) uit Smetlede is een regelrechte nachtmerrie geworden. Bij het vertrek van hun vlucht zaterdag was er een panne aan de transportbanden op Zaventem waardoor de vlucht zonder bagage vertrok. “We zitten al dagen te wachten in de lobby van ons hotel”, vertellen ze.

Door een immense panne aan het transportbandensysteem bleven zaterdag duizenden stuks bagage achter op de luchthaven van Zaventem. Brussels Airport beloofde alle bagage zo snel mogelijk achter te sturen, maar dat blijkt in een aantal gevallen flink wat moeilijker dan gedacht. Voor Brussels Airlines alleen ging het om drieduizend stuks bagage. “Daarvan hebben we al heel wat bagage via onze eigen, maar ook via andere maatschappijen achter gestuurd. Een bijzonder dure operatie”, vertelt Brussels Airlines woordvoerder Kim Daenen. De maatschappij deed heel wat moeite. “In Corsica stuurden we bijvoorbeeld bagage achter per boot.” Toch is nog steeds niet alle bagage ter plaatse en daar weten Jolien De Pril (25) en Kevin Van Den Bossche (26) uit Smetlede alles over. “In plaats van hier in Hurghada te duiken of op het strand te liggen, wachten we al dagen op onze bagage. Bijzonder vervelend want ook de medicijnen voor mijn zenuwpijnen zijn intussen op”, vertelt Jolien. Bij Touroperator Neckermann – zowel ter plaatse, de winkel in Aalst als bij hoofdzetel - wordt het koppel van het kastje naar de muur gestuurd en ook Brussels Airlines kon toch nog toe niet helpen. “Omwille van de lokale wetten mogen we in Egypte geen bagage naar andere luchthavens sturen waardoor het veel moeilijker is om daar bagage ter plaatse te krijgen. Het is ook niet zo dat geen enkele van onze reizigers in Egypte zijn bagage intussen heeft. De meeste van onze klanten werden intussen wel al geholpen.” Voor Jolien en Kevin blijft het bijzonder vervelend. “We horen al dagen loze beloftes. Telefoneerden al een flinke rekening bij elkaar en moesten in plaats van hier te genieten kleren kopen bij 40° Celsius. Op de koop toe kregen we te horen dat we geen recht hebben op een compensatie wegens overmacht en kreeg ik gisteren ook nog een buikgriep”, vertelt Jolien. In alle miserie krijgen ze gelukkig wel veel steun van het hotel en hun medereizigers. “Het hotel doet de was en strijk van de weinige kleren die we hebben en andere gasten hielpen ons uit de nood met medicijnen.” Volgens Brussels Airlines, Neckermann en Avia Partners werd de bagage van het koppel gisterenmiddag definitief naar Egypte gestuurd. “En gezien de uitzonderlijke en langdurige situatie voorzien we een tegemoetkoming van 250 euro per ontbrekende koffer”, geeft Leen Segers van Neckermann nog mee.

 
< Vorige   Volgende >